Tak Dapat Bantu Pun Tak Ape Janji Dapat Share Supaya Lebih Ramai Kawan2 Mend0akan Adik Kita Ini Agar Dipanjangkan Umurnya Dan Disembuhkan Penyakitnya,Sem0ga Tabah Menghadapi Dugaan Ini.... Amin Ya Rabbal Alamin ..

Tak Dapat Bantu Pun Tak Ape Janji Dapat Share Supaya Lebih Ramai Kawan2 Mend0akan Adik Kita Ini Agar Dipanjangkan Umurnya Dan Disembuhkan Penyakitnya,Sem0ga Tabah Menghadapi Dugaan Ini.... Amin Ya Rabbal Alamin .. 



MASYALLAH DAH Jumpa..!!! Inilah Penawar Yg Disembunyi Pakar Kanser..2-3 Potongan Lemon Direndam Di Air Panas Ternyata 10,000x Lebih Kuat Dari Kemoterapi, Tolong Artikel Ini Jangan Putus Pada Anda, Bantu Saya Untuk Share Ke Kekawan Yang Lain Agar Bermanfaat..

MASYALLAH DAH Jumpa..!!! Inilah Penawar Yg Disembunyi Pakar Kanser..2-3 Potongan Lemon Direndam Di Air Panas Ternyata 10,000x Lebih Kuat Dari Kemoterapi, Tolong Artikel Ini Jangan Putus Pada Anda, Bantu Saya Untuk Share Ke Kekawan Yang Lain Agar Bermanfaat..

Potong 2-3 keping lalu dimasukkan ke gelas, tambah air panas, air lemon bakal jadi sedikit “keruh”, minum setiap hari dapat menyihatkan badan kita.

Air lemon panas dapat melepaskan zat anti kanser dalam tubuh kita, hal semacam ini jadi penyembuhan kanser terbaru dalam dunia perubatan. Ais air lemon cuma mempunyai kandungan vitamin C, 

sama seperti tomato, dari pada langsung makan, lebih baik dimasak dahulu dengan baik, kerana tomato mentah tak mempunyai kandungan lycopene.
lemon panas

Lemon merupakan buah ajaib yang boleh membunuh sel kanser, 10,000 kali lebih kuat dari kemoterapi, namun tak menghasilkan kesan sampingan seperti kemoterapi. Saat tekanan darah terlampau tinggi, lemon boleh mengatur tekanan darah, antidepresan serta gangguan saraf, 10,000 kali lebih baik daripada ubat, lemon boleh melambatkan perkembangan sel kanser.

Dihasilkan dengan therapy lemon, cuma akan memusnahkan sel-sel ganas, namun tak mempengaruhi sel-sel sihat.

Juice lemon, asam sitrat serta limau polifenol, boleh secara efektif mencegah tromboemboli urat, menyesuaikan aliran darah, 

mengurangkan pembekuan darah. Saya saat ini tahu bahawa limau merupakan buah yang sangat baik, jom share dengan rakan-rakan dan keluarga biar mereka juga tau!


SAH ! Nadia Nordin MALU BESAR ! Wanita Yg Dia Bogelkan DEDAH BUKTI Dia TAK BERZINA !

SAH ! Nadia Nordin MALU BESAR ! Wanita Yg Dia Bogelkan DEDAH BUKTI Dia TAK BERZINA !





"Aku Tak Sangka Amanda Tu Dah Besar Jadi Pengkhianat Macam Bapak Kau! Tak Sedari Diri, Kau Baru Duduk Dengan Bapak Kau Dua Hari Tapi Aku Tengok Kau Dah Macam . . .",Tidak Tahan Melihat Anaknya Ibu Amanda Dedahkan Perangai Buruk Amanda Semasa...

"Aku Tak Sangka Amanda Tu Dah Besar Jadi Pengkhianat Macam Bapak Kau! Tak Sedari Diri, Kau Baru Duduk Dengan Bapak Kau Dua Hari Tapi Aku Tengok Kau Dah Macam . . .",Tidak Tahan Melihat Anaknya Ibu Amanda Dedahkan Perangai Buruk Amanda Semasa...

KUALA LUMPUR - Susulan kes bekas wartawan tv swasta 'berebut' anak dengan bekas isteri yang viral di media sosial, Mohd Adli Effendy Mohd Zaki, tampil menjelaskan keadaan sebenar, berserta dengan bukti bergambar. 

Ramai pihak yang menyalahkan saya kerana kononnya dengan sengaja melanggar perintah mahkamah yang sebelum ini berpihak kepada ibu Amanda, Farah Nadia binti Dato' Sri Che Norudin (mummy). 

Di sini, saya kongsikan penerangan ringkas dan dokumen yang bakal saya bentangkan ke Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam pada Khamis ini, 29 September 2016 untuk permohonan menukar hak penjagaan (hadhanah).

Untuk pengetahuan semua, saya kini mempunyai tiga orang anak termasuk Amanda. Jadi, tiada isu untuk saya berebut anak tetapi saya bertindak melindungi anak ini atas alasan tertentu. 

Pada Jumaat 19 Ogos 2016, tiba giliran saya mengambil anak kami, Amanda Nerissa, untuk bermalam. Mengikut perjanjian perintah yang dibuat sebelum ini, penggiliran dibuat dengan dua minggu bersama ibu dan selepas itu lima hari bersama bapa. 

Oleh kerana Amanda kini sudah bersekolah, saya abaikan perintah itu dengan membiarkan Amanda dua minggu bersama ibunya. Manakala saya hanya mengambil tiga hari sahaja pada Jumaat tengah hari selepas sekolah, Sabtu dan Ahad. 

Pada Isnin jam 7.15 pagi, saya menghantar Amanda terus ke sekolahnya di Bandar Utama. Saya menetap di Rawang, oleh itu jarak rumah saya sekolahnya di Bandar Utama agak jauh untuk saya hantar dan ambil pada hari persekolahan biasa. Oleh itu saya korbankan dua hari lagi tempoh hak bermalam bersama saya itu demi memudahkan kehadirannya ke sekolah. Biar ibu dan suami barunya, Akmal Asraf (Abi) yang menghantar dan mengambil Amanda dari sekolah memandangkan mereka berkerja di TV3, Bandar Utama. 

Amanda pada hari itu nampak lain dari kebiasaannya. Lalu saya bertanya kenapa. 

"Abi dan mummy bergaduh lagi. Diorang gaduh pastu panggil p*k*mak, babi dan sial," jelas Amanda. 

Rasa nak luruh jantung saya apabila anak yang baru berusia 7 tahun itu sudah pandai menyebut perkataan lucah sebegitu. Amanda menegaskan bahawa dia enggan pulang ke rumah ibunya kerana takut. Jadi sebagai ayah, saya mengambil keputusan ini untuk melindungi keselamatan anak kandung saya. 


Amanda takut balik, takut kena pukul

Khamis 29 September 2016 ini saya akan menghadiri majlis Sulh di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam di mana perbincangan terus dengan ibu Amanda akan dibuat bagi memindahkan hak penjagaannya. Ini sebahagian dokumen yang saya bentangkan. Jika peringkat SUlh gagal, prosiding mahkamah akan bermula dan biasanya akan mengambil masa 6-9 bulan untuk selesai. 

Andai anda semua merasa saya dan ibu tirinya layak diberikan hak penjagaan penuh, mohon berikan testimoni diruangan komen atau like status ini untuk menyokong permohonan saya kelak. Jika selesai di sulh, mudah bagi saya membuat proses penukaran sekolah dan menyelesaikan segala karenah birokrasi demi persekolahan Amanda. Demi Amanda, tolonglah. 







“Hanya beberapa kali hantar ke pusat jagaan beliau mendapat panggilan mengatakan anaknya tidak bernafas dan disahkan meninggal dunia apabila dihantar ke hospital,", Al-Fatihah Aril.. Semoga Tabah Menerima Ketentuan

“Hanya beberapa kali hantar ke pusat jagaan beliau mendapat panggilan mengatakan anaknya tidak bernafas dan disahkan meninggal dunia apabila dihantar ke hospital,", Al-Fatihah Aril.. Semoga Tabah Menerima Ketentuan

Akibat tragedi yang pernah berlaku kepada kawan baiknya sendiri, Aril AF7 mahu mengambil langkah lebih berhati-hati dalam penjagaan anaknya, Tun Adriel Mikael yang berusia tujuh bulan. Kata Aril, dia lebih rela untuk menjaga anak sendiri.

“Tragedi berlaku kepada kawan baik saya. Anak yang pertama gugur ketika tujuh bulan kandungan. Anak yang kedua pula dilahirkan sempurna dan dihantar ke pusat jagaan kerana beliau dapat tawaran bekerja jauh”

“Hanya beberapa kali hantar ke pusat jagaan beliau mendapat panggilan mengatakan anaknya tidak bernafas dan disahkan meninggal dunia apabila dihantar ke hospital,” katanya kepadaMalay Mail Online.

Sedia mengetahui bahawa tugas pusat asuhan perlu menjaga ramai kanak-kanak pada satu masa, Aril menjelaskan dia hanya meletakkan kepercayaan kepada ahli keluarganya sahaja. Tambahnya, dia tidak kisah bersengkang masa demi cahaya mata sulungnya itu.

“Saya suka melihat anak membesar depan mata, bermula dari proses dia mula merangkak, makan, bercakap. Ini pengalaman seronok bukan semua orang boleh dapat. Ini kali pertama saya ada anak. Kalau nak kata penat itu memang tapi tak mengapa, biarlah penat berkorban. Harap-harap dia balas,” katanya.


Sah Inilah Wajah Sebenar Pelakon Drama Popular Yang Ditangkap Polis Kerana Menanam Ganja dan Memiliki Senjata Api PASTI Buat Korang TERKEJUT Besar..

Sah Inilah Wajah Sebenar Pelakon Drama Popular Yang Ditangkap Polis Kerana Menanam Ganja dan Memiliki Senjata Api PASTI Buat Korang TERKEJUT Besar..

Kuala Lumpur: Pelakon drama bersama dua rakan yang ditahan kerana disyaki menanam dan memiliki ganja serta senjata api direman enam hari bermula semalam bagi membantu siasatan.

Ketiga- tiga yang ditahan didapati positif dadah dan seorang daripada mereka warga Filipina yang bekerja di negara ini.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, semua suspek yang ditahan berusia 29 hingga 36 tahun.

"Serbuan dilakukan di sebuah rumah milik individu bergelar Datuk yang juga bapa kepada salah seorang daripada suspek.

"Polis juga sedang menjalankan siasatan berhubung penemuan pelbagai senjata di rumah berkenaan," katanya.

Harian Metro sebelum ini melaporkan seorang pelakon drama ditahan di sebuah rumah di Jalan Ampang bersama dua lagi rakan sebelum pemeriksaan dilakukan menemui beberapa pokok yang ditanam dalam pasu dan dedaun kering dalam bekas kaca yang disyaki ganja serta satu bekas pengisar mengandungi dedaun kering disyaki daun ganja.


TERJAWAB ! Rupanya Ini Punca SEBENAR Staff Bank TUNDUK Kepala Bila Bercakap Dengan Pelanggan !

TERJAWAB ! Rupanya Ini Punca SEBENAR Staff Bank TUNDUK Kepala Bila Bercakap Dengan Pelanggan !

Nak beritahu sikit tentang kerja bank, jangan dikutuk-kutuk orang yang kerja bank. Mereka buat silap sikit, korang dah menyumpah seranah. Tercakap kasar sikit, korang dah melaknat mereka macam-macam sampai viral di Facebook. 

Kerja bank ini bukan mudah seperti yang disangkakan. Nampak mudah saja kerjanya, duduk dalam aircond sahaja. Walhal bukan seperti itu.  Masuk kerja jam 8.30 pagi, balik kerja jam 8-9 belum tentu ada di rumah. Kadang-kadang, ada sampai jam 1-2 pagi baru balik.

Di waktu pejabat, kerja di bahagian kaunter melayan pelanggan yang bermacam-macam perangai. Habis waktu pejabat, kena buat kerja dalaman pejabat pula. Kena buat laporan itu ini. Kalau balance, Alhamdulillah. Tengok-tengok, jam pun dah jam 8 malam. Itu kalau balance, kalau tak balance, rasanya jam berapa kami balik?

Kerja bank ini, mental kena kuat. Tahan tukul, orang kata. Fikir begini sajalah, berdepan dengan pelanggan seharian ditambah pula dengan karenah pegawai atasan. Selepas itu fail dan dokumen tiap-tiap hari bertimbun perlu disiapkan juga pada hari yang sama. Ibu pejabat pula mengeluarkan pekeliling itu ini dan macam-macam hal lagi. Ini semua masuk dalam kepala dalam satu hari. Tekanan kuat tak terkata. 

Kalau korang jenis yang biasa kerja makan gaji, jam 8 pagi masuk kerja kemudian jam 9 pagi keluar minum, jam 11 pagi balik rumah, jam 2.30 petang masuk kerja balik dan jam 4 petang balik rumah, rasanya tak akan tahan kerja bank. Yang ini saya pasti. 

Kau kerja di tempat lain, bolehlah buat,

"Kerja kau kerja kau, kerja aku, kerja aku."

Kerja bank nak buat begitu? Takkan dapat. Semua kerja yang dalam bidang kuasa kau kena ambil tahu. Bila ada kakitangan cuti, maka kau kana tanggung kerja dia. Tak boleh kata tak tahu. Office boy cuti pun kau kena tanggung tugas dia walaupun kau hanya sekadar kerani bank. 

Pernah seorang pegawai bank beritahu, 

"Kerja bank ini bukan setakat isi kita kenam akan, sampai ke tulang-tulang kena makan," 

Begitulah hakikat pekerja bank. Kehidupan sosial jangan ceritalah, kadang-kadang macam tak ada life. Masa dengan keluarga kurang, ada masa balik kerja terus tidur di sofa. Tak mandi, tak makan, esok pagi bangun mandi tukar baju pergi kerja lagi. 

Orang cakap kerja bank banyak duit. Memang banyak duit tetapi kena bayar overtime, claim kerja luar dan pelbagai lagi claim. Tetapi, kalau disuruh pilih antara overtime dengan balik awal, majoriti akan memilih untuk balik awal. Mereka buat kerja sampai lewat malam bukan sebab nak kerja overtime. Tetapi kerana rasa tanggungjawab. Ada pula yang jenis buat kerja tetapi bila sampai masa nak claim overtime, borang claim pun malas nak isi. Bagi halal sajalah pada bank. Sampai begitu sekali. 

Seperkara lagi, kakitangan bank yang kerja di bahagian kaunter ini bukannya kurang mesra atau sombong. Ramai yang bercakap dengan pelanggan sambil tunduk kepala. Kalau nak tahu kenapa mereka jadi seperti itu, bukan mereka saja-saja nak buat seperti itu. Kerja bahagian depan 'Kaunter Operasi' ini selalu kena pesan, jangan tenung mata pelanggan, nanti kena pukau. Itulah masalahnya, bukannya tak pernah terjadi, dah banyak kes pukau yang berlaku sebenarnya. 


Cara kakitangan bank di China berlatih untuk sentiasa senyum

Selain itu, mereka berkelakuan seperti itu sebab nak menjimatkan masa dan tidak mahu bercerita banyak-banyak dengan pelanggan sebab ada ramai lagi pelanggan yang lain sedang menunggu. Harap semua faham.

Apa-apa pun, masuk dulu dalam bidang ini, barulah tahu macam mana. Kalau setakat duduk di kerusi pelanggan saja, macam-macam benda kita boleh fikir.

Seperti kita nak belajar juga. Kalau tak pergi ke sekolah, macam mana nak pandai? Macam mana nak dapat ilmu? Ini tidak, duduk di luar pagar sekolah. Bila bodoh, salahkan cikgu pula. Semua orang yang salah, kau saja tak salah. Nanti bila kahwin, tak dapat anak pun salahkan orang lain juga. Bukannya nak tengok betul ke tidak tempat yang dicucuk. Ini bahasa kasar namanya.

Saya minta maaf, bukan mahu mengutuk orang berkahwin tapi tiada anak, tetapi penggunaan bahasa-bahasa kasar seperti ini untuk membuatkan orang faham.


Gempar! Pembaca Berita TV3 Dijumpai Mati Dibunuh Dirumahnya ! Lebih Memilukan! Wanita Yang Selalu Membacakan Berita Isu Jenayah Itu Telah Meng . .

Gempar! Pembaca Berita TV3 Dijumpai Mati Dibunuh Dirumahnya ! Lebih Memilukan! Wanita Yang Selalu Membacakan Berita Isu Jenayah Itu Telah Meng . .

Sabtu lalu kira-kira jam 10:50 malam saya menerima panggilan telefon yang mengejutkan. 

Panggilan daripada Rusliza, Eksekutif Pentadbiran Kanan pejabat saya diterima ketika saya berkumpul dengan adik-beradik di kampung.

Menurutnya Nur Syaleza Jaffar, (Eksekutif Pentadbiran) meninggal dunia. Namun laporannya tidak jelas mengenai kematian Syaleza. Penyampai berita, Aminhayat yang menjadi jiran Syaleza ketika saya hubungi selepas itu juga tidak jelas sebab kematian itu.

Pelbagai spekulasi terus bermain di kepala saya selepas pelbagai matlumat yang diterima melalui SMS , FB dan BBM.

Stringer kami, Roslan (Kuala Lumpur) dan Hazrey (Johor) masing-masing bersungguh-sungguh membantu menyalurkan matlumat terkini kepada saya. 

Ketika itu rasa hati mahu sahaja pergi ke rumah Allahyarham dan Hospital Sungai Buloh di mana jenazahnya di tempatkan. Namun saya masih berada di kampung menghadiri perjumpaan keluarga dengan adik-beradik dan tahlil arwah emak, yang diadakan setiap tiga bulan.

Roslan Salleh paling awal menghantarkan saya foto termasuk keadaan bilik Allahyarham selepas kematiannya, melalui BBM.

Melihat kepada foto bilik itu, saya mengsyaki kematian Allahyarham bukan sebagaimana yang mula-mula dimaklumkan oleh suaminya. Saya percaya ada unsur lain yang menyebabkan kematiannya.

Postmortem jenazah yang sepatutnya jam 8:00 pagi akhirnya dapat dilakukan bermula kira-kira jam 12 tengah hari, selepas doktor tiba jam sekitar jam 11:30 pagi. 

Saya dimaklumkan kerana polis menyesyaki ada unsur lain yang menyebabkan kematiannya, pakar foreksik kanan dipanggil untuk membuat bedah siasat.

Kira-kira jam 2 petang jenazah siap dibedah siasat. Jam 3 petang jenazah di bawa ke kampungnya Segamat, Johor. Dan di atas bantuan rakan-rakan stringer, polis mengiringi kereta jenazah dari tol Sungai Buloh ke tol Sungai Besi serta dari tol Segamat ke rumah Allahyarham.

Ketika saya sedang memandu kereta balik ke Kuala Lumpur, saya menerima panggilan daripada stringer Zulkifli Che Sab yang mengatakan hasil bedah siasat, kematian Allahyarham disebabkan dibunuh. 

Tidak semena-mena air mata saya mengalir dan saya tidak dapat meneruskan perbualan di telefon. Isteri saya menenangkan saya sepanjang perjalanan.

Nur Syaleza adalah seorang pekerja yang berdidikasi. Allahyarham adalah satu-satunya kakitangan pentadbiran yang bersama-sama dengan saya ketika Jabatan Berita dan Ehwal Semasa TV9 mula diwujudkan.

Rajin dan tidak banyak karenah. Walaupun mengambil masa untuk dilantik ke jawatan tetap, Allahyarham tidak banyak bersunggut. Allahyarham percaya saya sudah melakukan yang terbaik untuk mencadangkannya ke jawatan tetap. Namun masih belum ada rezeki.

Selepas beberapa kali namanya dicadangakan, akhirnya Allahyarham dilantik ke jawatan tetap. 

Dan dua hari sebelum kematiannya, Allahyarham menerima surat kenaikan gred. 

Saya masih terbayang kegembiraannya menerima surat itu dan mengucapkan terima kasih kepada saya. Pada hari itu juga secara kebetulan Allahyarham berkongsi dengan Rusliza untuk menaja berbuka puasa untuk kakitangan Jabatan Berita TV9.

Namun saya secara bergurau mahu Syaleza menaja satu lagi buka puasa. Dia yang tahu maksud saya itu tersenyum dan berjanji akan melakukannya.

Kini kami kehilangan seorang sahabat dan warga kerja yang berdedikasi. 

Selepas ini tiada lagi langkah seorang yang bernama Nur Syaleza Jaffar untuk menghantar fail ke meja saya.

Semuga rohmu ditempatkan di kalangan para syuhadah dan solehah.

SHAH ALAM: Ketua Polis Selangor mengesahkan punca kematian eksekutif pentadbiran wanita stesen televisyen TV9, yang mayatnya ditemui di kediamannya di Apartment Saujana, Damansara Damai pada Sabtu, adalah akibat lehernya dijerut.

Ketua Polis Selangor Tun Hisan Tun Hamzah berkata laporan bedah siasat ke atas mayat Syaleza Jaffar, 31, di Hospital Sungai Buloh menunjukkan mangsa mati akibat tidak boleh bernafas dan terdapat kesan jerutan di sekeliling leher mangsa. "Laporan siasatan menunjukkan mangsa mati akibat dijerut dan bukannya menggantung diri, namun kita masih menjalankan siasatan terhadap perkara itu," katanya pada sidang media di sini.

Beliau berkata susulan itu, polis menahan anggota keluarga terdekat mangsa di Segamat, Johor pada kira-kira 10.15 malam tadi bagi membantu siasatan kes berkenaan.

Suspek akan direman petang Isnin. Tun Hisan berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian.

Mayat Syaleza ditemui di dalam sebuah daripada bilik tidur rumah itu oleh suaminya pada kira-kira 7 malam.

Suaminya mendakwa terdengar dentuman dalam bilik tidur rumah itu dan ternampak mangsa tergantung tidak bernyawa di kipas bilik itu sebelum membawa turun mayat isterinya.

Polis kemudian ke tempat kejadian sejurus dimaklumkan berhubung kejadian itu oleh suami mangsa dan Syaleza disahkan meninggal dunia ketika ditemui polis.

Syazleza merupakan anak kedua daripada enam beradik dan mempunyai seorang cahaya mata berusia dua tahun


Kantoi!!! Akhirnya Netizan Buktikan Yang Gambar Boge1 Atikah Suhaime Dan Idris Khan Adalah Benar..

Kantoi!!! Akhirnya Netizan Buktikan Yang Gambar Boge1 Atikah Suhaime Dan Idris Khan Adalah Benar..

Ingat rakyat Malaysia bodoh ke, senang nak ditipu dengan ‘lakonan’ artis-artis tempatan? Kalau dah benda betul tak payah nak nafikan, dedah ja perkara sebenar.. Acah-acah diri tu suci konon, padahal dah seronok buat benda jahat.. Bila ‘kantoi’ tak mengaku pulak..

Pasal gambar lucah dan bogel Atikah Suhaime dan Idris Khan, pasangan ini dah nafikan yang gambar bogel dan lucah tu gambar dorang.. Dorang dakwa gambar yang tersebar itu adalah gambar ‘edit’..

Disebabkan ramai pihak yang tak berpuas hati dengan kenyataan pasangan ini.. Netizen dah jadi ‘CSI’ dengan buat siasatan yang lebih ‘detail’ pada gambar bogel dan lucah pasangan ini..

Nampaknya ‘CSI’ yang dilakukan netizen memang mengejutkan.. Bukti dah ada depan mata wei.. Ada gambar Idris tak berbaju dan dan pakai ‘cap’ warna biru merah lagi..

Hasil siasatan netizen mendapati Idris memang memiliki ‘cap’ yang sama, macam dalam gambar bogel tersebut.. Sekeping gambar bogel Atikah dan Idris kat atas katil, menunjukkan wanita yang muka macam Atikah ada ‘tanda lahir’ di bahagian dada..

Memang Atikah pun ada ‘tanda lahir’ di bahagian dada.. Hebat betul kalau tukang edit gambar boleh ‘edit’ tanda lahir’ di bahagian dada Atikah.. Kebetulan atau realiti yang dinafikan??


DAH NAK KAHWIN RUPANYA!! INILAH 2 FOTO BAKAL ISTERI HAFIZ HAMIDUN YANG CUN MELECUN!!!

DAH NAK KAHWIN RUPANYA!! INILAH 2 FOTO BAKAL ISTERI HAFIZ HAMIDUN YANG CUN MELECUN!!!

Sementara itu penyanyi yang popular dengan lagu ketuhan hafiz hamidun turut merancang mengakhiri zaman bujang pada 2016




"Dasar Perempuan Penipu! Semua Itu Tidak Benar! Nasib Baik Saya Belum Kahwin Dengan Dia!!". Akhirnya Hafiz Buka Mulut Dedahkan Siapa Fafau Sebenar Buat Orang Ramai Terkejut Beruk!! Wow!!

"Dasar Perempuan Penipu! Semua Itu Tidak Benar! Nasib Baik Saya Belum Kahwin Dengan Dia!!". Akhirnya Hafiz Buka Mulut Dedahkan Siapa Fafau Sebenar Buat Orang Ramai Terkejut Beruk!! Wow!!

Semalam Mohamed Hafiz dikatakan sudah berkahwin dan keengganan Fara Fauzana untuk menjadi isteri kedua punca perkahwinan tersebut dibatalkan di saat akhir. Hari ini Hafiz tampil menafikan dakwaan mengenai status perkahwinan beliau yang dikatakan sudah mempunyai isteri dan merahsiakan perkara berkenaan daripada Fara Fauzana hingga ke saat akhir.

“Status perkahwinan saya bukan alasan pernikahan saya dibatalkan oleh Fara Fauzana. Alasan mengapa perkahwinan itu dibatalkan hanya diketahui oleh Fara. Saya juga ingin menyatakan ada beberapa perkara tidak tepat dan spekulasi yang dilaporkan media. Saya tidak pernah berkahwin dan tidak pernah merahsiakan status perkahwinan saya dari Fara Fauzana”

“Pertama, saya tidak menghadiri sidang media bersama Fara berdasarkan kepada persetujuan bersama dengan Fara. Ia dilakukan untuk melindungi privasi saya dan keluarga saya. Sebelum ini dilaporkan saya berusia 38 tahun dan ini tidak benar. Saya hanya berusia 30 tahun, tahun ini,” katanya kepada Berita Harian Online berhubung isu perkahwinan dibatalkan.

Sementara itu, Hafiz dalam masa sama turut meluahkan rasa terkilannya apabila ada sesetengah penerbitan mengeluarkan dakwaan tanpa mendapat pengesahannya sehingga menyebabkan nama baiknya serta keluarga terkesan oleh perkara itu. Malah kreadibiliti beliau seorang ahli perniagaan dan juga ahli politik turut tercalar dengan dakwaan yang tidak berasas.

Selain itu, tambah Hafiz lagi, ada beberapa maklumat tidak tepat juga turut disebarkan dan sesetengahnya lebih menjurus kepada fitnah namun beliau memilih untuk tidak menyentuh perkara berkenaan. Pada masa yang sama, beliau berharap orang ramai dapat memberikan sedikit privasi kepadanya dan keluarga untuk menenangkan diri dari pembatalan majlis itu.


AKHIRNYA TERJAWAB !! Misteri KEHILANGAN Penghibur Tersohor, Anita Sarawak Bertahun-Tahun Akhirnya Kini TERJAWAB & TERURAI !!! Anita yang sering membahasakan dirinya KAK NITA, dilaporkan menjalani PEMBEDAHAN......

AKHIRNYA TERJAWAB !! Misteri KEHILANGAN Penghibur Tersohor, Anita Sarawak Bertahun-Tahun Akhirnya Kini TERJAWAB & TERURAI !!! Anita yang sering membahasakan dirinya KAK NITA, dilaporkan menjalani PEMBEDAHAN......

Dalam artikel Shuib Taib di New Straits Times, tulisannya menjawab persoalan dan gossip yang dikaitkan dengan kehilangan penyanyi kelahiran Singapura itu.

Misteri Kehilangan penghibur tersohor, Anita Sarawak kini terjawab

Anita yang sering membahasakan dirinya Kak Nita, dilaporkan menjalani pembedahan tulang belakang pada 2013, dua tahun selepas dia meninggalkan negara ini.

Ia tidak dikongsi dengan peminat selepas dia memilih untuk menjalani kehidupan yang lebih privasi, tanpa publisiti.

Sepanjang tempoh itu, pelbagai spekulasi timbul terhadap penyanyi bertaraf antarabangsa ini.

Paling kerap diperkatakan, dia telah berpisah dengan suami keempatnya, Mahathir dan mengubah penerampilan bergaya dan seksinya dengan berhijab.

Paling mengejutkan, Anita Sarawak dikatakan turut dibebani dengan masalah hutang.

Hakikatnya, anak tunggal hasil perkahwinan primadona filem Melayu, Siput Sarawak dengan S. Roomai Noor ini, membuktikan segala cerita yang dikaitkan dengan dirinya adalah palsu.

Dirinya masih isteri kepada Mahathir dan masih tinggal sebumbung dengan suaminya.

Bukan setakat itu, Kak Nita terus mengembangkan asetnya dengan membeli hartanah di Tuscany, Italy, sekaligus menyangkal dakwaan dia berdepan dengan masalah hutang.

Bahkan, pembedahan tulang belakang sebelum ini, tidak menghalangnya kembali membuat persembahan di Caesers Palace, Las Vegas pada Februari dan Mac lalu.

Walaupun dia tidak seaktif dulu, namun ia membuktikan Anita Sarawak masih menjadi seorang penghibur.

Bagi peminatnya di negara ini dan Singapura, dia seorang penghibur yang unik dengan gaya tersendiri. Kelincahan dan coletehnya ketika membuat persembahan membuatkan mereka merindui kemunculan semula Kak Nita.


Masha Allah! Sekali Lagi Roh Mangsa Jolok Cangkul Tidak Tenang Sehingga Menggagu Penduduk Berdekatan! Sehingga Kuburnya DiGali Dan Mereka Menjumpai Benda Ini . . Rupanya . . .

Masha Allah! Sekali Lagi Roh Mangsa Jolok Cangkul Tidak Tenang Sehingga Menggagu Penduduk Berdekatan! Sehingga Kuburnya DiGali Dan Mereka Menjumpai Benda Ini . . Rupanya . . .




Tolong SEBARKAN, BERHENTI dari MEMBELI AIR ini!. AKIBATNYA MEMANG MENGERIKAN!!. Ini Penting. Jika anda sayangkan Keluarga anda. Ambil Perhatian!. Rakyat Malaysia memang Suka minuman ini SEKARANG! PLease STOP NOW!

Tolong SEBARKAN, BERHENTI dari MEMBELI AIR ini!. AKIBATNYA MEMANG MENGERIKAN!!. Ini Penting. Jika anda sayangkan Keluarga anda. Ambil Perhatian!. Rakyat Malaysia memang Suka minuman ini SEKARANG! PLease STOP NOW!

BUKIT MERTAJAM Tiada siapa menyangka seorang pemuda yang pernah mencapai berat badan 100 kilogram (kg) suatu masa dahulu kini menderita akibat penyakit diabetes yang kronik.

#Malah, Khairul Helmi Roslan yang baru berumur 25 tahun itu juga menderita penyakit berkenaan hanya kerana kegemarannya meminum air berkarbonat sehingga menyebabkan dia kini kurus kering dengan berat badan hanya 36 kg.

#Penyusutan mendadak berat badannya itu juga menyebabkan tiada lagi keceriaan pada wajah Khairul Helmi yang kini terpaksa menumpang kasih adik perem­puannya di Kampung Tok Panjang, dekat sini sejak dua tahun lalu.

#Menurutnya, sejak dua tahun lalu sebaik sahaja disahkan menghidap penyakit itu, selera makannya mula berkurangan dan berat badannya juga menyusut sehingga kurus kering.

#Malah keadaannya amat menyedihkan kerana kadang-kala hanya mampu terlantar di rumah akibat penyakitnya itu dan terpaksa dipapah oleh adiknya, Nurul Athirah, 24.

#Dulu badan saya pernah mencecah 100 kg malah saya dikate­gorikan berbadan besar tapi sihat dan mampu bekerja sebagai operator kilang dekat Perai.

#Namun segalanya berubah pada 2012 apabila saya disahkan menghidap diabetes yang kronik menyebabkan berat badan menyusut serta kini hanya mampu terlantar di rumah dan dijaga oleh adik perempuan saya katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

#Tambahnya, sejak ibu bapanya berpisah, ibunya, Rosmah Sulaiman, 44, berkahwin lain dan kini menetap bersama bapa tirinya dan hanya sesekali datang menjenguk­nya di rumah.

#Jelas Khairul Helmi, biarpun sedih dengan nasib yang menimpanya namun, dia reda dan pasrah atas ketentuan itu.

Kalau dapat diputar kembali masa, saya mahu kembali sihat macam dulu dan tinggalkan amalan buruk suka minum air berkarbonat yang menjadi punca penyakit ini,” ujarnya.

#Sementara itu, rakannya, Mahazan Mohamad, 34, berkata, dia tidak menyangka Khairul Helmi menjadi kurus akibat menghidap penyakit yang kronik kerana menyangka rakannya itu selama ini mengamalkan diet.

#Memang saya terkejut apabila dimaklumkan yang dia menghidap diabetes kronik kerana saya sangka dia hanya berdiet. Apapun saya tetap akan berada di sisinya dan memberi sokongan agar dia kembali sihat.

#Selain itu saya berharap ada pihak yang sudi menghulurkan sumbangan kepada Khairul Helmi untuk membiayai rawatannya katanya.


4 FOTO TERKINI SAFIEY ILIAS SELEPAS MEMBUAT PEMBEDAHAN DI KOREA PASTI BUAT KORANG TERKEJUT BERUK,,,MAKK AII,,,DAH MACAM..

4 FOTO TERKINI SAFIEY ILIAS SELEPAS MEMBUAT PEMBEDAHAN DI KOREA PASTI BUAT KORANG TERKEJUT BERUK,,,MAKK AII,,,DAH MACAM..

Gambar terkini transformasi Safiey Ilias di korea selatan telah di sebar oeh beberapa laman blog tempatan,katanya Safiey Ilias didakwa sekali lagi melakukan pembedahan transgender terkini di Korea Selatan.

Katanya Safiey telah memuat naik gambar terbarunya , namun telah memadam kembali gambar tersebut apabila dipersoalkan pengikutnya. Dakwa sesetengah pengikutnya, wajah Safiey kian berubah.

Bagaimanapun isu berkenan di nafikan oleh Safiey,beliau menegaskan gambar yang tersebar adalah gambar sekitar tahun 2013 lalu,yakni di zaman safiey menjadi pondan dengan potongan rambut pendek.

Tidak Hanya itu,beberapa peminat Safiey sendiri juga mengakui bahwa gambar terkini safiey yang didakwa membuat pembedahan adalah palsu dan gambar tersebut adalah gambar lama.





Gigitan Cinta Dedah Perbuatan Jijik Dua Cikgu Sekolah Menengah,,Patut lah Pelajar SEKARANG Semakin Rosak...

Gigitan Cinta Dedah Perbuatan Jijik Dua Cikgu Sekolah Menengah,,Patut lah Pelajar SEKARANG Semakin Rosak...

Dua sepasang kekasih yang merupakan guru sekolah menengah telah ditahan oleh kepolisian diduga telah menjalin hubungan perselingkuhan pada selasa kelmarin 20.09.2016.

Menurut laporan awal kedua dua guru itu mengajar di sekolah yang sama,Perselingkuhan kedua guru berkenan terbongkar setelah di tangkap oleh suami guru wanita 36 itu sendiri yang bekerja di luar bandar.

Mohd sapruddin 38 berkata dia mulai rasa curiga selepas ia melihat beberapa percakapan isterinya dengan lelaki lain melalui sms semenjak beberapa bulan lalu.

Mendapatkan bukti itu mohd sapruddin terus membuat siasatan.Beberapa hari sebelum kejadian sapruddin dengan isteri sempat bergaduh mulut berkait perselingkuhan tersebut,namun Sapruddin tidak memiliki cukup bukti kukuh untuk mamatahkan penipuan isterinya.

Pada isnin 19.09 Sekitar jam 22.00 malam Sapruddin Yang bekerja di perusahaan swasta itu Balik secara diam diam.

Sewaktu dia memasuki rumahnya Sapruddin Melihat isterinya Hendak mandi namun berpatah balik semula dan tergesa gesa masuk kedalam bilik.

Karena ingin tahu sapruddin pun langsung masuk kebilik berlakon hendak melakukan hubungan intim dengan isterinya.

Namun sapruddin sangat terkejut ketika melihat tanda merah di sekeliling payudara isterinya,mendapati hal itu sapruddin terus bertanya kepada isterinya sambil mencari bukti di dalam Handphone isterinya.

Sapruddin yang berang menyeret isterinya ke hadapan rumah selingkuhan isterinya yang meruapakan jirannya sendiri dan mengugut akan melaporkan kes itu kepada pihak polis.

Takut akan hal itu keduanya mengaku bersalah dan mengaku mereka sudah menjalin cinta semenjak beberapa bulan lalu yang bermula daripada laman media sosial.

Bagaimanapun isteri sapruddin mengaku merasa sunyi apabila suaminya terlalu kerap pergi kerja keluar bandar dan jarang balik rumah,ditambah lagi dengan tekanan tidak mendapat zuriat selepas 4 tahun  mendirikan rumah tangga.


Korang Ingat Lagi Latif Yg Menang RM1 Juta Di Sukan Rio Baru-Baru Ini?? Jangan Terkejut Dengan Apa Yg Dia Buat Dengan Duit Sebanyak Itu! No 3 Tu Memang Tak Masuk Akal...

Korang Ingat Lagi Latif Yg Menang RM1 Juta Di Sukan Rio Baru-Baru Ini?? Jangan Terkejut Dengan Apa Yg Dia Buat Dengan Duit Sebanyak Itu! No 3 Tu Memang Tak Masuk Akal...

Kangar: Kejayaan Abdul Latif Romly bakal mengubah kehidupan keluarganya.

Malah, kepulangannya dinantikan ratusan penduduk kampung dan jika anda melewati jalan utama ke rumah atlet berusia 19 tahun itu, sudah ada kain rentang tertulis ucapan tahniah untuk dua wira Perlis - Latif dan Mohamad Ridzuan Puzi.

Andai satu ketika dulu, keluarganya terpaksa bergelut untuk mendapatkan bantuan membina rumah yang hampir roboh dek dimakan anai-anai tapi kejayaan Latif di temasya Paralimpik Rio bakal mengubah segala-galanya.

Ibu Latif, Salmah Yatim, 58, berkata, Latif pernah memberitahu jika menang emas, dia akan menggunakan wang ganjaran RM1 juta itu untuk membina rumah baru buat keluarganya.

Latif dibesarkan di Kampung Paya Kelubi, Bukit Keteri, Arau dan kehidupan keluarganya pula banyak bergantung kepada hasil jualan barang seperti kerisik, ikan, serai dan barangan kampung dengan jumlah pendapatan yang tidak menentu.

Namun kerana minat terhadap sukan, ibunya Salmah sanggup berulang-alik mengambil dan menghantar Latif ke Sekolah Menengah Syed Alwi di Perlis dengan hanya menggunakan motosikal buruk.

“Kami dulu susah. Pernah minta bantuan Baitulmal untuk memperbaiki rumah tapi ditolak tanpa alasan.

“Biarpun susah kami tetap hantar Latif ke sekolah.

“Selepas dia berjaya dalam sukan kehidupan kami mula berubah.

“Dengan duit dari sukan yang diperoleh itulah dia gunakan untuk membantu keluarga memperbaiki rumah yang sudah dimakan anai-anai.

“Sesungguhnya kami tidak menyangka Latif yang dahulunya seorang yang nakal dapat mengubah kehidupan keluarga,” katanya.

Kata Salmah, Latif memang lemah dalam pelajaran sehinggakan untuk mengeja namanya sendiripun agak sukar tapi dia dianugerahkan Allah kecemerlangan dalam sukan.

Pemenang emas Paralimpik Rio dalam acara lompat jauh T20 (masalah pembelajaran) itu memang sukakan cabaran tapi seorang yang manja terutama dengan ibunya, Salmah.

Hubungan rapat itu menyukarkan Salmah untuk melepaskannya berlatih di Bukit Jalil kerana bimbang Latif tidak dapat menyesuaikan diri dengan suasana baru.

Tambahan pula dia tidak seperti adik beradik lain. Perhatian khusus perlu diberikan kepadanya terutama jika dia demam selain tidak suka makan nasi.

“Saya tidak memaksanya untuk pergi. Saya bagi dia membuat keputusan untuk menentukan masa depannya. Syukur dia dapat menyesuaikan diri. Selepas dia ke Bukit Jalil saya lihat dia banyak berubah dan kini kami bangga dengan apa yang dicapainya,” kata Salmah.


TAK TAHAN DIFITNAH ! Rakan Karib BONGKAR Cerita Sebenar Kes VIDEO HENJUT Atikah Suhaimie Yg TERSEBAR

TAK TAHAN DIFITNAH ! Rakan Karib BONGKAR Cerita Sebenar Kes VIDEO HENJUT Atikah Suhaimie Yg TERSEBAR

Pernah dikaitkan mempunyai terlibat didalam video lucah “threesome” bersama Idris Khan dan Atikah Suhaime, nama Ammar Alfian sekali lagi menjadi tumpuan apabila foto bogel Idris dan Atikah tersebar baru-baru ini.

Ammar ternyata kecewa apabila dituduh sebagai dalang disebalik penyebaran tersebut apatah lagi tuduhan itu dibuat oleh rakan karibnya sendiri iaitu Idris.

Menurut Amar,Idris menerusi aplikasi WhatsApp mengirim dua mese yang menuduh beliau tentang penyebaran foto bogel itu yang telah menjejaskan kerjaya dan nama baik keluarganya.

Saya terkejut dan terkilan dengan mesej yang dihantar. Tuduhan itu dianggap melampau kerana saya tidak tahu-menahu mengenai perkara itu. Sepatutnya sebagai kawan dia datang berjumpa dengan saya daripada membuat tuduhan melulu.

Apa saya boleh jawab kepadanya adalah banyakkan bersabar. Ini kerana saya juga bersabar dengan tindakannya itu. Kemudian, saya terus berdiam diri kerana berasakan perkara itu tidak ada kaitan langsung dengan saya.

Ammar mempersoalkan dimana nilai persahabatan buat Idris yang sanggup menunding jari kepada beliau atas kesalahan yang Idris lakukan sendiri.  Tambah Amar, Idris sebenarnya hanya berlagak baik.

Buat Ammar, jika benar individu didalam foto berkenaan bukanlah dirinya dan Atikah, untuk apa mereka berdua cepat melatah.

Pada masa yang sama Amar mencabar Idris supaya tampil dengan bukti yang kukuh sekiranya beliau adalah dalang yang dimaksudkan.

Kawan jenis apa yang sanggup menuduh saya atas kesalahan yang dilakukan sendiri. Kenapa perlu nak mereka cerita sedih dan berlagak baik sehingga mengalih topik dengan mahu mencari dalang kepada masalah ini?

Dalam perkara ini dia perlu tampil dengan bukti. Saya cabar dia datang berjumpa dengan saya. Jangan hanya pandai bercakap dan menuduh orang lain saja. Kata orang berani kerana benar, takut kerana salah.

Saya percaya Idris dan Atikah ada menyimpan gambar itu dalam telefon pintar masing-masing. Mungkin ada pihak lain yang cuba mengenakan mereka atau adakah ini strategi untuk mendapatkan publisiti? Itu saya tidak tahu. Apa yang saya tahu ialah saya bukan penyebar gambar bogel itu.

Kali ini kami bersetuju dengan Ammar, tidak perlu menunding jari kepada sesiapa berkenaan foto bogel berkenaan. Kalau foto itu tidak benar, apa yang perlu dirisaukan bukan? Dan kalau betul Ammar dikatakan sebagai dalangnya, sila tampil dengan bukti yang jelas agar perkara ini tidak terus menjadi teka teki dan 


'Saya Jumpa Dia Tepi Jalan Sambil Menangis Ketakutan' - Puan Juliana

'Saya Jumpa Dia Tepi Jalan Sambil Menangis Ketakutan' - Puan Juliana

Pagi tadi kecoh tentang kehilangan seorang pelajar perempuan tingkatan 3 yang dikatakan telah diculik oleh dua lelaki yang menunggang motorsikal ketika dia sedang menunggu van sekolahnya.

Berita kehilangan itu heboh di media sosial dan rata-rata mendoakan semoga adik Nur Darleen Dazeera ditemui dengan selamat.

Alhamdulillah, lebih kurang jam 2.30 petang tadi, mangsa dilaporkan telah selamat ditemui dan kembali kepangkuan keluarga. 

Adik Nur Darleen telah ditemui berjalan kaki bersendirian ditepi jalan oleh orang awam iaitu Puan Juliana ketika beliau dalam perjalanan pulang menghantar anaknya ke sekolah.
"Dalam masa perjalanan balik ke rumah, saya nampak dia berjalan berseorangan. Saya tidak pasti itu adalah dia tetapi disebabkan didalam kereta ada kawan-kawan dia, so mereka mengenali dia dan mereka memberitahu saya bahawa itu adalah Darleen.

So saya pun pusing Uturn untuk mengambil dia ditepi jalan dan dengan keadaan terkejut dan tercengang. Saya menjemputnya naik dan menghantarnya pulang ke rumah family dia.

Ketika ditemui dia dalam keadaan sedar tapi menangis ketakutan."
Puan Juliana menyatakan kesyukurannya kerana telah menyelamatkan adik Darleen dan membawanya sendiri pulang ke pangkuan keluarga.


"Kalau Saya Datang Pun Saya Akan Tanggung Malu Sebab Pengantin Lelaki Sudah . . .",Luahan Hati Mia Ahmad Selepas Perkahwinan Shahrul Rizwan Buat Orang Ramai Menangis.. Sabar Mia . .

"Kalau Saya Datang Pun Saya Akan Tanggung Malu Sebab Pengantin Lelaki Sudah . . .",Luahan Hati Mia Ahmad Selepas Perkahwinan Shahrul Rizwan Buat Orang Ramai Menangis.. Sabar Mia . .

Dituduh dengan pelbagai dakwaan hanya kerana tidak hadir ke majlis perkahwinan Saharul Ridzwan baru-baru ini, Mia Ahmad menjelaskan bahawa dirinya tidak mendapat jemputan dari pihak pengantin lelaki dan bukan kerana isu peribadi seperti yang tersebar. 

Bagi mengelakkan timbulnya salah faham, Mia tampil memberi penjelasan untuk mempertahankan diri.

“Saya tidak mahu orang lain fikir yang bukan-bukan. Sampai ada antara komen di dalam laman sosial yang saya rasa patut ditujukan kepada pengantin lelaki sahaja. Memang saya tidak dijemput malah saya tidak kisah pun. 

Kalau tiada jemputan, macam mana kita hendak hadir. Inilah jawapan paling tepat untuk merungkai segala persoalan sinis netizen yang bertanya ”

“Kemudian timbul pula perbandingan mengapa pelakon lain ada, saya tiada. Siap mendakwa kalau sudah kata kawan baik mengapa kenapa tidak hadiri majlis itu. Komen lain pula berbunyi, kata profesional, kenapa mengelak. 

Mulalah naik pula nama Mira Filzah yang tidak pernah berlakon dengan Saharul pun nampak kelibat,” katanya kepada Berita Harian Online.

Sebelum ini, Mia yang pernah bergandingan dengan Saharul menerusi drama Hati Perempuan pernah dikaitkan mempunyai hubungan cinta lokasi. 

Bagaimanapun masing-masing menafikan dakwaan berkenaan dan menegaskan bahawa mereka hanya berkawan baik sahaja. Namun tindakan Mia tidak menghadiri hari bahagia Saharul mengundang pelbagai spekulasi negatif.


TERKINI!! Selepas 3 Tahun Berkhawin.. Ella Dan Suami Ambil Keputusan Mengejutkan..Peminat Terkejut Besar, Sungguh Tak Di Sangka-Sangka!!

TERKINI!! Selepas 3 Tahun Berkhawin.. Ella Dan Suami Ambil Keputusan Mengejutkan..Peminat Terkejut Besar, Sungguh Tak Di Sangka-Sangka!!

Menjangkau usia tiga tahun perkahwinan, penyanyi Ella dan suami, Azhar Ghazali merancang untuk mengambil anak angkat memandangkan ketika ini pasangan tersebut masih belum menimang cahaya mata….

Memandangkan kami masih belum mempunyai anak, saya dan suami terfikir juga untuk mengambil anak angkat. Rasa seronok pula melihat rakan-rakan yang menjaga anak angkat. 

Terpengaruh pula. Apatah lagi kita membuat kebajikan membantu anak-anak yang tiada keluarga, katanya kepada mStar Online….

Sehingga kini kami masih lagi berusaha untuk mendapatkan anak dan jujurnya kami tidak tertekan kerana kami percaya Allah tentukan rezeki kami. Kita hanya mampu merancang. Malah setiap hari orang bertanya, bila nak ada anak, dan kami dah lali dengan soalan seperti itu, jelasnya kepada mStar Online….

Semoga keluarga bahagia ini satu hari nanti akan dapat menimang cahaya mata. 

Bersabarlah menghadapi dugaan dan juga soalan dari manusia yang tidak tahu jaga hati dan perasaan orang lainBagaimanapun, rancangan Ella untuk mengambil anak angkat bukanlah di dalam masa terdekat kerana dia sendiri ketika ini terikat dengan jadual kerja yang padat sehingga ke tahun hadapan. Sementara itu, suami Ella menaytakan keputusan tersebut sebenarnya sudah lama dipendam….


TOLONG SEBARKAN!!! Pelajar tingkatan tiga dilarikan dua lelaki Pagi tadi..

TOLONG SEBARKAN!!! Pelajar tingkatan tiga dilarikan dua lelaki Pagi tadi..

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandar Tun Hussein Onn, Cheras, di sini, dilarikan dua lelaki menunggang motosikal di hadapan rumahnya di Jalan Suasana 4/2, Bandar Tun Hussein Onn, pagi tadi.

 Difahamkan, ketika kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, pelajar berkenaan, Nur Darleen Dazeera Azhar, 15, sedang menunggu van untuk ke sekolah. Bapa saudara mangsa, Jalaluddin Md Zin, berkata kejadian itu dilihat pemandu van dan rakan-rakannya yang berada di dalam kenderaan itu namun tidak sempat berbuat apa-apa. 

"Dia (Nur Darleen) sepatutnya menaiki van itu ke sekolah. Bagaimanapun, pagi tadi dia dilihat ditarik dua lelaki bermotosikal dan dia duduk di tengah-tengah kenderaan itu.

 "Pemandu van dan rakan-rakannya nampak dia seperti melambai ke arah mereka tetapi, lelaki yang menunggang motosikal itu dikatakan memarahinya kerana berbuat demikian," kataya ketika dihubungi, sebentar tadi.



Ini `Kronologi Sebenar Orang Awam Ditembak Mati Anggota Polis Lahad Datu

Ini `Kronologi Sebenar Orang Awam Ditembak Mati Anggota Polis Lahad Datu

Lelaki yang ditembak anggota polis di Kampung Merabung, lahad datu dekat sini, pagi semalam telah menimbulkan beberapa kontroversi.

Pada awalnya mangsa diviralkan di laman media sosial sebagai seorang penceroboh yang dipercayai bertindak argesif sebelum ditembak polis pada jam 7.23 pagi Rabu

Mangsa yang di kenali sebagai Ronald Engliong, 40-an, dipercayai meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Lahad akibat kesan tembakan.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Komisioner Hamzah Ahmad berkata, pihaknya menerima panggilan daripada penduduk kampung mengatakan suspek bertindak agresif dan cuba mencederaan orang awam.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, anggota polis yang cuba menenangkan mangsa dibaling objek keras sehingga seorang anggota polis cedera di kepala dan terpaksa dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut.

“Susulan itu, anggota polis terpaksa melepaskan tembakan lalu mengenai lelaki terbabit,” katanya

Sementara cerita Halik salah seorang yang dekat dengan ahli keluarga mangsa berkata beliau telah menerima panggilan dari sahabatnya yang mengatakan mangsa kena rasuk.dan bertindak agresif dengan penduduk kampung. Sememangnya mangsa pada mulanya tidak demikian. Dan saya syak beliau ini memang kena gangguan jin.katanya.

“Pada jam6 pagi tadi waktu tempatan.Saya segera bekemas kerana ingin ke tempat si pesakit tadi. Alhamdulillah dalam jam6:30am begitu.sahabat saya sudah tiba dan kami pun segera bergerak ke tempat lokasi Di tungku,Lahad datu”

“Dalam perjalanan kami.belum sempat keluar Di simpang sapagaya. Sahabat saya telah menerima satu panggilan dari ayahnya. Yang mengatakan. Pesakit yang kena rasuk itu sudah tumpas di tempak oleh dua orang anggota polis dari ‘ balai polis tungku ‘ 7das tembakan kena kepada pesakit tadi. 1 das ngam-ngam di tengah kepala”

“Memang benar.sebelum saya di telefon oleh sahabat saya itu,keluarga pesakit ada telefon polis tujuannya membuat kawalan sahaja. Bukan melakukan pembunuhan”

Alangka sedihnya saya mendengar kabar berita itu. Sangat tidak wajar di buat demikian, Saya di pahamkan arwah meninggalkan satu orang istri.dan 5 org anak.lain disuruh buat, lain yang dibuat.katanya.



TERKINI ! SAH ! Akhirnya David Teo Buat Pengakuan BERANI MATI Mengenai Video HENJUT Atikah Suhaimie ! HAMBIK KAU ! Semua TERNGANGA MULUT !

TERKINI ! SAH ! Akhirnya David Teo Buat Pengakuan BERANI MATI Mengenai Video HENJUT Atikah Suhaimie ! HAMBIK KAU ! Semua TERNGANGA MULUT !

PETALING JAYA: Ketua Pegawai Eksekutif Metrowealth International Group (MIG), David Teo memberi amaran kepada dalang yang menyebar gambar-gambar bogel mirip pelakon Atikah Suhaime agar tidak lagi melakukan tindakan tidak bertanggungjawab itu.

David berkata, pihaknya mengetahui siapa individu berkenaan dan sudah pun mempunyai beberapa bukti yang boleh mendakwanya ke muka pengadilan.

"Saya beri amaran jangan keluarkan lagi apa-apa gambar yang boleh mencetuskan kontroversi, saya tahu anda siapa dan tidak lama lagi saya akan ambil tindakan.

"Sekarang saya sudah ada banyak bukti kukuh untuk mendakwa individu tersebut. Dia tidak akan terlepas," ujarnya kepada mStar Online.

David berkata demikian ketika ditemui pada majlis previu filem Volkswagen Kuning, di sini, malam Selasa.

Penerbit filem ini menjawab kontroversi tentang pelakon di bawah pengurusannya itu yang dikaitkan dalam gambar bogel  bersama seorang lagi pelakon iaitu Idris Khan.

Tambah David, aktres tersebut menjadi mangsa individu yang merancang untuk menjatuhkan kerjayanya sebagai seorang pelakon.

Bagaimanapun, dia memohon agar masyarakat tidak terus menghukum Atikah dengan kontroversi yang tidak dilakukannya itu.

"Dia hanya mangsa oleh seseorang yang ingin menjatuhkan kerjaya dan maruahnya sahaja. Dia sudah memohon maaf dengan ikhlas pada kontroversi lalu.

"Saya harap masyarakat tidak terus menerus menghukumnya seumur hidup, semua orang dalam dunia ini ada buat silap," ujarnya.

Terdahulu, pada tahun lalu, Atikah turut dihimpit kontroversi kononnya mempunyai video seks bersama dua pelakon lelaki iaitu Idris Khan dan Ammar Alfian.

Bagaimanapun, Atikah bersama syarikat pengurusannya tampil menafikan berita berkenaan dan meminta pihak penyebar khabar angin itu agar menunjukkan bukti.