Filled Under:

"T0l0nglah Beri Sedikit Rasa H0rmat" - Luahan Hati N0ra Ariffin



SHAH ALAM: Penyanyi N0ra Ariffin mengakui keputusannya untuk menyanyi lagu pilihan media iaitu All I Ask nyanyian asal Adele membuatkan dirinya berhadapan risik0 besar untuk tersingkir.

N0ra atau nama sebenarnya Wan N0rafizah Ariffin, 43, bagaimanapun berkata, dia tekad menyahut cabaran itu bagi memuaskan hati semua pihak.

"Saya ambil keputusan untuk nyanyi lagu itu dua hari sebelum k0nsert ini, walaupun saya sedar ia adalah risik0 yang besar kerana lagu itu sangat susah.

"Sejujurnya, selepas k0nflik ini berlaku saya beritahu pr0duksi untuk bawa lagu pilihan media, tapi mereka tidak benarkan dan bila tekanan semakin hebat saya rasa seperti berada di persimpangan dilemma. Akhirnya saya putuskan untuk bawa kedua-dua lagu itu," ujarnya kepada mStar 0nline.

N0ra ditemui selepas pada sidang media selepas k0nsert separuh akhir Gegar Vaganza 3 yang berlangsung di Audit0rium MBSA, di sini, malam Ahad.

N0ra menyanyikan lagu Sandiwara dan All I Ask yang digabungkan bagi segmen s0l0, manakala duet bersama Aizat Amdan menerusi lagu Lagu Untuk Mu.

K0ntr0versi tercetus sebelum ini apabila pada peringkat suku akhir minggu lalu, N0ra men0lak untuk menyanyikan lagu All I Ask yang dipilih pihak media sebaliknya mahu menyanyikan lagu sendiri iaitu Sandiwara.

Dalam pada itu, N0ra mengakui menerima kecaman teruk daripada netizen berhubung k0nflik pertukaran lagu itu sejak minggu R0ckdut, apabila dia dikatakan menukar lagu dangdut yang diterimanya kepada lagu r0ck berjudul Bring Me T0 Life.

Malah katanya, sejak itu pelbagai t0mahan dan fitnah yang dilemparkan sewenang-wenangnya sehingga menjejaskan maruah sebagai se0rang penyanyi dan isteri.

"Ramai netizen yang benci saya sejak isu tukar lagu dangdut lagi, saya sudah jelaskan ia bukan kehendak saya tetapi pihak pr0duksi yang salah umum.

"Mereka mula buat tuduhan yang bukan-bukan k0n0nnya saya ada skandal dengan 0rang Astr0 dan macam-macam lagi.

"Bukan saya sahaja, malah anak saya yang sedang mengambil peperiksaan di sek0lah juga turut terkesan apabila pemeriksa bertanya kepadanya mengapa emak awak tukar lagu, kasihan dekat dia tidak f0kus menjawab," ujarnya.

Lebih parah lagi, N0ra berkata, perkara itu juga menjejaskan hubungannya dengan 0rang sekeliling dan rakan artis lain yang mula memberi persepsi negatif kepadanya.

"Ia benar-benar memberi kesan negatif, malah saya berjalan pun 0rang pandang, antara rakan artis pun bersikap lain terhadap saya dan ada juga menegur saya menzahirkan rasa simpati.

"Ada juga individu hantar mesej peribadi saya untuk meminta maaf kerana mengutuk saya di laman s0sial. Apa semua ini?," s0alnya.

Sementara itu, mengulas tentang isu berlagak diva, N0ra berkata, sebagai artis berpengalaman lebih 20 tahun, dia perlu mendapat sedikit rasa h0rmat.

"Saya sudah lali dengan tuduhan ‘kekwat-kekwat’ (s0mb0ng), diva-diva ni, saya ni 0rang lama bukan budak-budak yang baru menyanyi, t0l0nglah beri sedikit rasa h0rmat.

"Macam juga wartawan, kita ada wartawan seni0r dan wartawan juni0r, tidak b0leh di samakan, ada juga jurang-jurang itu," ujarnya.


Selain itu, bercakap tentang perancangan selepas pr0gram ini, katanya, dia akan berehat bagi meluangkan masa bersama keluarga dan anak-anak.Duit Dari Internet